Εκπαιδευτική Πιλοτική Εφαρμογή Escape Room στο Αρχαιολογικό Μουσείο Φλώρινας
- 2 Ιουνίου, 2025
- 1 Min Read
Την Τετάρτη 21 Μαΐου, στο πλαίσιο της πτυχιακής εργασίας της φοιτήτριας Παρασκευής Σιστάνη, υπό την επίβλεψη του Καθηγητή κ. Ανδρέα Ανδρέου και την υποστήριξη του Επίκουρου Καθηγητή κ. Κώστα Καβική, εφαρμόστηκε πιλοτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο Αρχαιολογικό Μουσείο Φλώρινας. Στη δράση συμμετείχαν 12 μαθητές/τριες της Ε΄ τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας, με την συνοδεία της υπεύθυνης εκπαιδευτικού κ. Ιωάννα Αθανασίου, οι οποίοι έλαβαν μέρος σε ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: «Η Οικία των Μυστηρίων: Ένα Escape Room στην Αρχαία Φλώρινα», αξιοποιώντας τη μέθοδο των Δωματίων Διαφυγής (escape rooms). Μέσα από γρίφους, αφηγήσεις και βιωματικές δραστηριότητες, οι μαθητές/τριες εξερεύνησαν τον μουσειακό χώρο, εστιάζοντας σε θεματικές όπως η τυπολογία των αρχαίων οικιών της Φλώρινας, η τέχνη της κεραμικής, η λατρεία των θεοτήτων και η μεταλλοτεχνία. Σκοπός της δράσης ήταν η ενεργή εμπλοκή των συμμετεχόντων/ουσων με το μουσειακό περιβάλλον, η ανάπτυξη συνεργατικών δεξιοτήτων και η ενίσχυση της πολιτισμικής τους ταυτότητας.
Η δράση εντάσσεται στο ερευνητικό μέρος της πτυχιακής εργασίας, η οποία διερευνά την αποτελεσματικότητα εναλλακτικών και συμμετοχικών παιδαγωγικών προσεγγίσεων στο πλαίσιο της μουσειακής εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν υψηλή μαθησιακή εμπλοκή, ενίσχυση της ιστορικής σκέψης και ιδιαίτερα θετική αποδοχή από τους συμμετέχοντες. Η επιτυχής υλοποίηση του προγράμματος τεκμηριώνει τη δυναμική των escape rooms ως σύγχρονες παιδαγωγικές πρακτικές που μετατρέπουν το μουσείο σε χώρο εμπειρίας, στοχασμού και διαθεματικής μάθησης.









